מעוניינים לפתוח חנות חדשה בבירה בזמן הקרוב? ובכן, אם חששתם שבגלל שהעולם הופך ליותר ויותר דיגיטלי עם הזמן, זה אולי רעיון לא טוב – דעו שזה ממש לא כך ושבזמן האחרון, במיוחד לאחר משבר הקורונה העולמי שריתק את כולנו לבתים, אנשים רק משוועים לצאת החוצה ולצרוך מוצרים באופן פרונטלי ולכן אין ספק שזהו צעד חכם. יחד עם זאת, על מנת להקים עסק שכזה צריך לקחת בחשבון כמה דברים חשובים וחשוב לצאת לדרך רק לאחר שדואגים להם מראש. בשביל שגם אתם תוכלו להתחיל עם הצעדים הראשונים שלכם בראש שקט, הכנו עבורכם מדריך מקוצר עם כל הדברים החשובים שאתם צריכים לדאוג להם. בהצלחה!

קופה רושמת

זה לא משנה איזה עסק אתם מתכוונים להקים ואם מדובר על מסעדה, מכון קוסמטיקה, חנות לבעלי חיים או כל סוג אחר – אתם חייבים קופה רושמת על מנת לנהל בצורה נכונה את כל המכירות שלכם. מדריך שיעזור לכם להכיר את הנושא תוכלו למצוא כאן, ונספר לכם עכשיו בקצרה שיש שלושה סוגים עיקריים של קופות רושמות:

פתיחת תיק עוסק

על מנת שתוכלו להתחיל לקבל תשלומים, עליכם לפתוח תיק עוסק מורשה או חברה בע"מ (בהתאם להיקפי העבודה. אפשר גם לפתוח עוסק פטור בהתחלה). בשביל זה עליכם לפנות יום שלם ולגשת לרשות המיסים ולפתוח תיק וכן לגשת לביטוח לאומי ולעדכן בעוסק החדש שלכם. שימו לב שזה לא מסובך בכלל וכל מה שצריך זה למלא כמה טפסים פשוטים. לאחר מכן תוכלו לצאת לדרך ולקבל תשלומים באופן חוקי כשאתם כמובן צריכים לדווח עליהם באופן מסודר ולשם כך מומלץ לעבוד עם רואה חשבון או יועץ מס שיעשה זאת עבורכם.

איך לפתוח עסק גם בעידן של סחר אונליין?

העסקת עובדים

כנראה שלא תוכלו לעשות את כל הדברים בעצמכם כשמדובר על חנות פיזית ובשביל זה אתם צריכים צוות עובדים כשזה בסדר גמור כמובן להתחיל בשלב הראשון עם עובד אחד. שימו לב שזה עשוי להיות מעט מורכב ולא תמיד קל למצוא את העובדים המתאימים בזמן קצר. לכן, אם יש באפשרותכם להתחיל בתהליך הגיוס עוד לפני שתפתחו את החנות בהחלט כדאי לעשות זאת. שווה לחפש את העובדים דרך הרשתות החברתיות וכן באתרי האינטרנט המובילים לגיוס עובדים.

פרסום

זכרו – את העסק שלכם אף לא יכיר אם לא תגידו לעולם בצורה ברורה שהוא קיים, פתוח ומוכן לעבוד. על כן אנו ממליצים קודם כל לשקול את האפשרות של ערב פתיחה חגיגי אליו תזמינו מכרים קרובים וגם יהווה הזדמנות חגיגית לצאת לדרך. כמו כן שווה מאד לשקול את האפשרות של קידום ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, קידום ממומן בגוגל וכן קידום אורגני בגוגל. בירושלים אגב, המדיה המסורתית כמו שלטי חוצות ועיתונים מקומיים היא עדיין חזקה מאד אז כדאי לעבוד עם משרד פרסום אזורי שעושה את זה.

לסיכום – רכשו קופה רושמת איכותית, שכרו מקום מתאים, פתחו תיק עוסק והקפידו לדווח בזמן על ההכנסות וההוצאות שלכם לרשויות המס, העסיקו עובדים מבעוד מועד ודאגו לקידום איכותי כדי שיכירו אתכם. שיהיה הרבה בהצלחה!