צור קשר   I   תנאי שימוש   I   על הרשות   I   דף הבית

bul4_2 טיול אופניים
 bul4_2 שביל ירושלים

טיול רגלי בערוץ נחל שורק
חונים בכניסה הצפונית. מכביש הגישה לבית זית יורדים לערוץ הנחל בדרך עפר (לא פונים שמאלה לשביל האופניים ולא היישר לפנים ל"שביל ירושלים"). לאחר כ-450 מ' מגלים מימין את השומרה היפהפייה. ממשיכים בדרך בין כרמי גפן מסחריים. מסביב עצי בוסתן ובהם תות, תאנה, זית ורימון. לאחר עוד כ-400 מטר נמצאים מימין לדרך שרידי טרסות וכבשן סיד. בחורף, כאשר המאגר מלא, ממשיכים עוד כ-100 מטר ועולים שמאלה לשביל האופניים. ניתן להמשיך בשביל לאורך המאגר, או לשוב לנקודת המוצא.
חזרה למעלה

טיול אופניים
השביל עובר במקביל לערוץ הנחל, במדרון המזרחי. לאורכו יש מספר רחבות תצפית המשקיפות על הנוף ועל מאגר בית זית. השביל סלול, מישורי ונוח לרכיבה גם למשפחות ורוכבים מתחילים.

שביל ירושלים
הכניסה הצפונית לעמק היא צומת שבו נפגש "שביל ירושלים" עם שביל האופניים של עמק מוצא. ניתן לצעוד לכניסה הצפונית ב"שביל ירושלים" מהסטף. זהו שביל יפה, העובר בבוסתן זיתים יפה השוכן בהר חרת ומגיע לעין חרת. המעיין יבש לרוב, אך לידו צומח בוסתן יפה. מהמעיין השביל ממשיך ויורד במדרון שלמרגלות מעוז ציון עד לכניסה הצפונית של עמק מוצא. אורכו של קטע זה הינו כ- 8 ק"מ ובכיוון המתואר הוא מתנהל במורד.
מהכניסה הצפונית ניתן להמשיך ע"פ הסימון הכחול מזרחה אל עמק הארזים, לבקר בגן לאומי עינות תלם (1.5 ק"מ נוספים), להמשיך לאורך שביל האופניים ומוקדי הפנאי השזורים בעמק. ניתן ולעלות לשמורת ליפתא-מי נפתוח הקרובה לכניסה לירושלים (3.5 ק"מ נוספים. יש לשים לב כי העליה לשמורת ליפתא תלולה).
אפשרות נוספת היא להמשיך מהכניסה הצפונית לעמק מוצא לכיוון דרום על גבי שביל האופניים בעמק עד לסכר מאגר בית זית, מרחק של כ- 3 ק"מ.
חזרה למעלה

טיולים
שביל אופניים
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות לרשות לפיתוח ירושלים © 2013 צור קשר   I   תנאי שימוש   I   על הרשות   I   דף הבית